• Kettlebell

    Kettlebell – idealny przyrząd sportowy dla kobiet i mężczyzn

    Aby dobrać odważnik do swoich potrzeb, należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiednią wagę. W dalszej części wyjaśniamy, na co należy zwrócić uwagę podczas dokonywania zakupu. W przeciwieństwie do hantli, kettlebell ze sklepu internetowego marbo-sport.pl występują w różnych klasach wagowych. Kettlebell zwykle ważą od czterech do 48 kilogramów. Stworzyliśmy dla Ciebie przegląd, abyś mógł znaleźć odpowiednią wagę dla swojego ciała i poziomu sprawności (wyjaśnienie poniżej).

    Kobiety

    • nieprzeszkolony lub początkujący – kettlebell o wadze 4-8 kilogramów
    • średniozaawansowany – kettlebell o wadze 10-16 kg
    • profesjonalny – kettlebells o wadze 16-24 kilogramów

    Mężczyźni

    • nieprzeszkolony lub początkujący – kettlebell o wadze 12-16 kilogramów
    • średniozaawansowany – kettlebell o wadze 20-24 kg
    • profesjonalny – kettlebells o wadze powyżej 24 kilogramów.

    Nieprzeszkolony lub początkujący: właśnie (ponownie) zacząłeś uprawiać sport lub ćwiczysz tylko sporadycznie.

    Średniozaawansowany: trenujesz regularnie raz lub kilka razy w tygodniu.

    Profesjonalny: jesteś zawodowym sportowcem lub wykonujesz intensywną pracę i zazwyczaj trenujesz codziennie.

    Jakie mięśnie trenuje kettlebell?

    Kettlebell może być używany do treningu i kształtowania prawie wszystkich grup mięśni. Obejmuje to w szczególności tak zwaną grupę mięśni rdzeniowych, czyli tułów. Ramiona i plecy są również szczególnie intensywnie trenowane z odważnikiem kettlebell. Dzięki rękojeści kettlebell, w przeciwieństwie do hantli, wspomaga stabilizację mięśni ramion. W zależności od sportu i ćwiczeń, kettlebell nie tylko wspomaga budowę mięśni, ale także koordynację, elastyczność i wytrzymałość.

    Kiedy powinienem zwiększyć ciężar kettlebell podczas ćwiczeń?

    Ćwicząc z odważnikiem kettlebell, zawsze musisz mieć możliwość łatwego podniesienia go. Niemniej jednak powinieneś wyraźnie czuć, że twoje ciało się wytęża. Jak tylko ten wysiłek przestanie być wykonywany, możesz przełączyć się na następną wyższą jednostkę wagi.

    Który kettlebell jest odpowiedni dla początkujących?

    Początkujący nie potrzebują profesjonalnego Kettlebell do zawodów, ale nadal powinni polegać na jakości. Radzimy używać odważnika żeliwnego z niepomalowaną rączką. Dla kobiet zalecana waga początkowa wynosi od sześciu do ośmiu kilogramów, dla mężczyzn 12 kilogramów.

    Ćwiczenie dla każdego – przysiad kielichowy

    Przysiad działa na całe ciało. W szczególności promowane są tu mięśnie pośladków i nóg. Użycie kettlebell wzmacnia jednocześnie mięśnie tułowia i ramion. W tym samym czasie trenowana jest mobilność biodra.

    1. Chwyć kettlebell po dwóch zewnętrznych stronach rączki i trzymaj hantle przed klatką piersiową z ugiętymi rękami. Alternatywnie możesz odwrócić odważnik i przytrzymać go za okrągłą część.
    2. Rozstaw na szerokość bioder.
    3. Teraz ugnij kolana i wypchnij miednicę i pośladki do tyłu, jakbyś siedział.
    4. Trzymaj plecy wyprostowane, a mięśnie brzucha napięte podczas wykonywania ćwiczenia.